Eveline-to-Australie.reismee.nl

7 juli 2015

Indiaas!

Vandaag is helaas niet de vriendin langs gekomen, want het oudste kind was tegen de zitmaaier aan gelopen, en had een behandeling in het ziekenhuis nodig. We hebben de dag daarom nuttig besteed: schilderijtjes opgehangen, zonneschermen in de auto gemaakt voor Louis, hele handige overigens, je trekt een soort hoes over de deur, zodat de ramen nog gewoon open kunnen.

Uiteraard gewassen, er scheen een heerlijk zonnetje en een aardig windje, dus het droogde lekker. Stofzuiger er door, enfin het bekende werk.

Jasmin is de hele morgen zelf bezig geweest, en we kwamen tot de conclusie, dat de ochtenden in ieder geval goed gaan verlopen als er geen assistentie meer is van een van de oma's.

Jasmin heeft ook de lunch klaargemaakt, brood met gerookte zalm en allerlei andere lekkere dingen, dus het leek wel of we uit eten waren. In de middag ben ik wat gaan rommelen met verstelwerk en knutselwerk. Jasmin wilde graag een middagdutje doen, en Louis was er ook erg aan toe, maar kon maar niet in slaap komen. Dus is oma een lekker stuk gaan wandelen met de kleine man, en heeft mama een lekkere dut gedaan. En oma had gelijk een aardige training, want ik verzeker je, met een kinderwagen de berg op, maar ook af, is best wel zwaar!

Na anderhalf uur waren we weer thuis, 1 souvenir rijker, en een kokos-ijsje gegeten. Het souvenir is een schort met alle native dieren er op, gewoon als aardigheidje, er was niet zoveel keus in het winkeltje. Maar ik ben hier al erg blij mee.

Ook heb ik vanmiddag alle gevonden schelpen op de gevoelige plaat vast gelegd, en ze vervolgens een mooi plekje in de tuin gegeven. Dus die gaan niet mee naar Holland, zeker net nu ze actie voeren, en alle koffers open maken. Begrijp uit de krant dat het zeker 1 ½ uur extra kost, dat geintje, voor je door de douane bent. Hangen Martin's bloemen wel slap tegen dat ik door de douane ben.

Ik heb trouwens ook hele grote dennenappels verzameld, zal ook wel niet mogen. Nou ja, ik heb in ieder geval een liter honing en een fles macadamia-olie, keurig vacuüm verpakt. En we halen nog een custard apple en een grote zak macadamia noten. En natuurlijk de Australische koekjes! En een kookboek, vol met heerlijke baksels, dus het gaat helemaal goedkomen.

Vanavond hebben we Indiaas gegeten, dahlsoep met papadums. En toe nog een lekkere rabarberkruimel met Griekse yoghurt, dus het was een internationale maaltijd.

Morgen gaan Jasmin en Louis naar de dokter, hij krijgt dan zijn eerste vaccinaties. Voor die tijd hopen we nog wat boodschappen te doen.

Oja, speciaal voor Ankie, morgen is mijn laatste echte dag, want donderdag gaan we om 17.00 richting vliegveld, dan gaat oma weer naar huis!

Reacties

Reacties

Ankie

Nee echt waar zit het er al weer op voor jou zeer jammer
maar jij kan in de woning bij mij van die heerlijke recepten maken mmmmmm
nog een verhaal dan hè morgen alvast een goeie reis en vlucht tot snel dan maar

Margreet

Jeetje, wat is dat snel gegaan. Op schiphol zijn geen acties meer hoor, was 1 malig.

barbara

Wat gaat de tijd snel! Ik heb genoten van je verhalen, heb ze allemaal gelezen. Valt me wel op dat er elke dag een was gedraaid wordt. Katoenen luiers soms? Wat fijn dat er wasmachines zijn!

Cor & Marja

Hallo Evelien
Zo al je verhalen gelezen te hebben heb je je eigen niet verveeld en leuke dingen gedaan en lekker gegeten.
Genoten van je kleinzoon en gezelligheid van zoon en schoondochter.
Maar er komt een tijd dat je weer naar Nederland komt en dat is haast zover we wensen je een fijne en veilige reis en je komt in een schoon huis heb ik gelezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!