Eveline-to-Australie.reismee.nl

6 juli 2015

Mudjimba

Vandaag komen de mannen van de ongediertebestrijding om een barrière te maken voor de termieten. Dat houdt in dat wij het huis uit willen, want ze gaan boren in de fundatie. Dus voor 9 uur gereed zijn! Dat ging helemaal lukken, om 8 uur hing de was aan de lijn en hebben we een picknick klaar gemaakt voor tussen de middag. Je kunt tenslotte niet alle dagen uit eten gaan!

Dus de eski (koelbox) gevuld met koude gehaktballen, sla, komkommer, zelfgemaakte chutney en barbecuesaus, brood, fruit en koekjes. Mes mee en een plank om het brood op klaar te maken en dan moet het goed komen. Jasmin ontving de pestmannen (zo heet dat daar, pest betekend plaag) en keek natuurlijk heel vrouwelijk onhandig, zodat de mannen het geschilderde bedje voor ons naar binnen sjouwden. Het stond namelijk in de weg, ze moesten op het dek werken.

Wij de deur uit, op naar Mudjimba, naar de beach. Want ik vergeet helemaal te vertellen, dat het een prachtige dag zou worden. We waren dan ook luchtig gekleed. Eerst een cappuccino gedronken met een vriendin van Jasmin, die daar aan het trainen was. Jasmin keek gelijk even mee, want de bedoeling is dat zij met deze groep mee gaat doen. Veel moeders met kindjes, die nemen ze gewoon mee, ze hebben een portable, hele grote box, waar de kindjes eventueel in kunnen als ze wegloop neigingen zouden hebben. Het lijkt Jasmin een leuke groep, dus ze wil gaan proberen mee te doen.

Na de koffie een wandeling langs het water gemaakt, ik heb prachtige schelpen gevonden, maar wees gerust Margreet, ik zal ze niet meenemen, gezien het gezeur met de douane wat dat op zou kunnen leveren. Flauwekul eigenlijk, want die schelpen liggen gewoon op het strand, je beschadigd er niets mee als je ze mee neemt, maar ja.......

Ook nog een spons gevonden, zie foto, dat vond ik wel heel bijzonder.

Na de wandeling een lekkere picknick, die niet eens verstoord werd door de ibis of de Bush turkey.

De picknick plekken zijn meestal prima verzorgt, hier ook weer, toiletten, speeltuintjes, barbecues, tafels etc.

De lunch was nog niet op, of de mannen belden op dat ze klaar waren. Louis nog even in de kofferbak verschoont, en op naar huis. Via de Coles, zeg maar de AH, om macadamia olie en echte Aussie koekjes te halen om mee te nemen naar Holland.

Thuis is Jasmin aan het eten begonnen, ossobuco, en ik heb de auto gewassen. Daar wilde Jasmin gisteren aan beginnen, maar toen wilde Louis eten hebben, dus de klus bleef liggen. En omdat het zulk heerlijk weer was, is auto wassen geen verkeerde klus. Ik moet zeggen, 't is wel een grote bak hoor, die Toyota Orion, kon amper bij het midden van het dak komen. En sowieso een vreemd gevoel, want ik denk dat ik sinds mijn tienerjaren, toen het een extra zakcentje opleverde, geen auto meer heb gewassen. Omdat het spelen met water zo leuk was, heb ik ook de dekken schoon gemaakt. Toen nog de was van de lijn, en toen had ik geen buiten klussen meer. Was niet zo erg, want het koelt na 16.00 erg snel af, en dan is het fijn om binnen even met mijn lieve Martje te chatten, die dan net aan zijn ochtend brinta zit.

Nu even wachten tot Louis met een vol buikje in bed ligt, en dan gaan wij aan tafel.

Morgen komt er een vriendin op bezoek, die maar liefst 6 kinderen heeft, waar onder een 3-ling, ik ben benieuwd of ze allemaal meekomen, of alleen de 6 maanden oude jongste telg.

Jullie horen het morgen van me!

Reacties

Reacties

Martin (opa)

Weer een prachtig verhaal vrouwtje!

Ondanks dat jij je het leplazerus werkt,kun je evengoed genieten. Ik ken jou niet anders hoor!

Wel fijn te vernemen dat het auto wassen jou van een leiendakje afgaat,dit staat meteen geregistreerd. haha

Maar hebben zij daar geen wasstraten? Dat is toch veel leuker! Vraag maar aan Sara. Ik vergeet dat gezicht van Sara nooit meer toen zij voor het eerst met mij meeging.

Vandaag heb ik mijn bellefoon laten stuiteren! Maar vanavond weer in elkaar gelijmd. Vandaar die flauwe test zinnetjes op feestboek.
Hij doet het nu wel en dan weer niet. vrees toch het ergste. Dus heb ik alvast maar een nieuwe bestelt. was wel weer een rip uit mijn lijf en weer een week salaris maar goed het moet toch een beetje rollen blijven die euro's.

Dikke knutten ik ga naar bed hoor doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ankie

Wat geniet je daar , hoelang mag je nog blijven, wat een lekkere dagen maken jullie ontspanning gevolgd Door wat dagelijkse beslommeringen en dan die mooie Louis echt een mooi manneke nog even lekker genieten oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!