Eveline-to-Australie.reismee.nl

4-7-2015

Hollandse pot

Het blijft toch een raar idee, dat ik dit schrijf vlak voor we aan het avondeten gaan, en dat bij jullie in Holland de koffiepot net op tafel komt!

Vandaag kregen we vriendinnen van Jasmin op visite, dus we moesten boodschappen doen en het huis aan kant maken. Na het douchen gelijk de wc/badkamer aan kant gemaakt. (ik heb namelijk de badkamer boven, die ook door bezoek gebruikt wordt). Daarna de stofzuiger erdoor en dan op naar Maroochydore, naar de markt en de Woolworths. We hadden een degelijke lijst gemaakt, dus je zou denken dat we niets vergeten. De Woolworths werd vandaag heropend, met allerlei acties en proeverijen tot gevolg. We hadden niet eens hoeven ontbijten! Op de markt lekker brood en appeltjes gehaald, en Louis bleek heerlijk te slapen in de wagen. Zullen we nog wat doen, vroeg Jasmin, ergens koffie drinken? Ik wilde liever naar de bookstore, dus dat hebben we gedaan. Want oma moest nog een cadeautje voor Sara kopen, een echt Australisch kinderboek. Toen werd Louis wakker, dus die moest even verschoont worden. Nou, ik zal jullie vertellen, daar kan Nederland nog wat van leren. Een prachtige ruimte, 3 verschoontafels met keurige aankleedkussens erop en een wastafel ernaast, 2 royale ruimtes met een lekkere stoel en een gordijn ervoor om te voeden, kinder wc-tjes, een leuke speelruimte voor de wat grotere kinderen, goed afgesloten, zodat je de baby kunt voeden terwijl je kleuter zich vermaakt, flessenwarmer, kortom, helemaal voor elkaar! En alles uiteraard keurig schoon!

Op de terugweg nog snel langs de fruitschuur, en toen naar huis.

De vriendinnen verzorgden de lunch, en na de lunch ben ik nog even de hort opgegeaan, zodat ze vrij-uit konden kletsen, zonder zo'n Dutchie er bij.

Vandaag eten we Hollandse pot! Ik ben door Jasmin aangesteld om voor Hollandse gehaktballen te zorgen, met jus, aardappelen en spitskool. Dat staat nu inmiddels op, en als Louis in z'n mandje ligt, gaan we eten.

Morgen naar Noosa, naar de oma van Jasmin, afkomstig uit Noord-Holland! Kunnen we een beetje Hollands praten, dat zal ze leuk vinden.

Reacties

Reacties

eveline

Ik vergeet helemaal te zeggen, dat er iemand de weg aan mij vroeg toen ik aan de wandel was. En ik kon gelukkig vertellen waar ze heen moest. Ja, ik kom van de Goldcoast, ik ken de weg niet. Nou zei ik, ik kom uit Holland, maar ik weet het wel!

Marianna

Leuk verhaal Evelien, ja wat fantastisch geregeld om je kindje te verschonen en voeden. Hier kom je soms een aankleedkussen tegen in de toiletruimte bij VenD als je mazzel hebt.

Ella

Wisten jullie dat er bij de Bieb voor de Zaanstreek ook aankleedkussens te vinden zijn bij de toiletten? Zo uitgebreid als jij beschrijft is het niet, maar je kunt er prima terecht.
Overigens heb je het qua temperatuur beter hoor. Hier is het alsof we in een sauna leven.
Maar ik klaag niet hoor ;-)

Opa,

Pffff,NOOSA yehhh. jammer dat ik er niet bij ben deze keer! Duurt nog zolang eer wij met z'n 2 en gaan! 2017 Het lijkt wel of dat jaar al verder weg drijft. Op dit moment zit ik alleen maar naar onze foto's van Noosa te kijken. En wat hadden wij daar een geweldige tijd.
Nou doe oma de groeten. En zeg haar maar dat Callantoog er nog net zo bij ligt als toen zij vertrok. xxx Mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!