Eveline-to-Australie.reismee.nl

3 juli 2015

Naar Marcoola Beach

Vandaag begon de dag behoorlijk koud: 12 graden binnen! Brrrr, toch maar even de kachel van de airco aan gedaan, het kan ook te gek, zeker voor Louis. Maar wel heel zonnig, en een hoop wind, dus Jasmin had toch de was maar aangezet. We zouden gaan wandelen met de vriendin van Jasmin, Brooke, en haar hond, die de maffe hond wordt genoemd, omdat ie alles wat zacht is, opeet. Zo is er een UGG van Brooke verdwenen, en geen mens heeft hem ooit terug gevonden. Je vraagt je af, wat een UGG in de ingewanden van een hond aanricht, maar hij is er nog steeds!

Na de diverse telefoontjes waar we elkaar precies zouden ontmoeten, bleken we gewoon bij Brooke voor de deur te gaan vertrekken. We hebben ook in Marcoola weer mooi over de boardwalk en een stuk over het wandel-fietspad dat van Noosa naar het zuiden loopt, gewandeld. Met een kinderwagen loop je natuurlijk niet offroad, tenminste niet met deze wagen.

Bij Brooke even uitgerust, Louis gevoed en verschoont, we konden het dekentje van Louis nog net redden voor de hond er aan zou beginnen, en toen door naar Coolum Beach, waar we schilderijtjes voor de babykamer moesten ophalen. Terug in Bli-Bli nog even wat te eten gehaald voor de lunch, en op naar huis.

De middag besteed aan het naaien van 2 kussenslopen, was binnenhalen en opvouwen, en de vuilnisbakken weer terug zetten. (Die stonden gisteren al buiten, maar de ophaaldag bleek vrijdag te zijn!) Ach ja, dat komt natuurlijk omdat dit Evert's taak was de laatste tijd, en omdat er al bakken stonden, hebben wij ze gisteren ook maar buiten gezet.

Jasmin heeft cupcakes gebakken met verse ananas, en ik heb de pizza voor vanavond gemaakt.

De taken zijn dus weer goed verdeeld.

Vandaag hadden we, net als gisteren, echt Australisch winterweer: 's nachts redelijk fris, en overdag mooi zonnig met een graadje of 21. Prima te doen dus hier! De regen van de laatste tijd was echt bijzonder. (Althans, dat wordt mij verteld, ik heb het verder niet nagekeken)