Eveline-to-Australie.reismee.nl

30 juni 2015

Aardbeien!

Vandaag hebben we een hoop gedaan. Het was prachtig weer, lekker zonnetje en een prima temperatuur. Dus gauw de wasmachine aan gezet, en 2 wassen gedraaid. Rond 10 uur kregen we bezoek van een vriendin van Jasmin, met haar dochter van 14. We hadden afgesproken om naar de aardbeienfarm te wandelen, voor jam-aardbeien. Daar Louis, en dus ook Jasmin, een slechte nacht hadden gehad, zijn we met de auto gegaan. Gelukkig waren er 2e keus aardbeien, en voor 10 dollar, zo'n 6,50 euro, hadden we 5 kg aardbeien. Natuurlijk wilden Jasmin en Chloe een ijsje, ik had er zaterdag al 1 gehad en vond dat wel even genoeg, en ook Brooke had geen trek. Thuis gekomen de lunch gemaakt, Louis de borst en daarna aardbeien schoonmaken.

Toen was het tijd voor de middagdut van moeder en zoon, en zowaar, dat lukte! Kon ik mooi de was binnen halen! Daarna Louis in bad, en toen aan de aardbeienjam begonnen, en ondertussen het avondeten voorbereid. Quiche van uien en prei. Uiteindelijk was alles klaar, en de keuken een puinhoop. Terwijl de quiche in de oven stond, de keuken opgeruimd, en zie de foto voor het resultaat van de eerste 2 kg aardbeien. Daar we geen lege potten meer hebben, (Ik heb er thuis natuurlijk plenty, maar daar heb je hier niets aan), gaan we morgen de rest invriezen, en een deel gewoon lekker opeten.

Het bezoek wat morgen zou komen heeft net afgebeld, want ze heeft een ziek kind. Dus we gaan eerst maar eens kijken hoe de nacht is, en het weer, en gaan dan plannen maken. We hebben in ieder geval nog lang niet alle opshops gehad, en op woensdag is er ook een leuke markt in Maroochydore, dus we komen de dag wel door.

Martin (opa)

Als ik zo lees,dan begint het al aardig op werken te lijken! Ik dacht dat jij ook op kansie was een beetje!
Maar goed gelukkig weet ik meer, als menige lezer van jou verhaal!
Voor de extra potten moet jij even naar die toko in Oostenrijk. Heremetijd die had deze werkelijk in alle maten en vormen inclu een passende deksel. Onze eigen aardbeien komen dit jaar niet in pot! Onze kleindochter heeft dezelfde eigenschappen als haar moeder. Zo van het struikje in het buikje! Vandaag heeft Sara haar badpak mee voor na school. Dus wij gaan maar even dekkleed aan de schutting maken als water glijbaan. Opa heeft nog wel een pompje ergens.

xxxx Mart

marja

tja tja je bent en blijft een ijverig bijtje als ik dat zo lees, aardbeienjam maken is heerlijk natuurlijk en gezond ook. en ik vindt shops afstreunen altijd leuk je ziet soms van die leuke dingen of doet ideeen op, heel moooi

Ella

Wie weet vind je in de opshops wel leuke potten, decoratief, waardoor je het zonde vindt om de jam eruit te halen.

Cor & Marja

Hallo Evelien
Wat Mart schrijft jij komt de dag wel door wat zal jij lekker slapen vanavond (je bent al haast weer op bijna vergeten)
Hier in Schotland is het ook lekker weer hoor.
Vermaak je eigen en tot het volgende verhaal