Eveline-to-Australie.reismee.nl

29-6-2015

Chinese Kippensoep met Hollandse twist

Vandaag in de planning: Opshoppen! Of te wel: kringloopwinkelen. Daar hebben ze er hier heel veel van, want iedere liefdadigheidsinstelling heeft z'n eigen shop. Op komt van opportunity, wat zo veel betekend als : buitenkansje.

We waren al redelijk vlot op, en zowaar alle 3 een goeie nacht gemaakt. Ondanks de regen die een groot gedeelte van de nacht naar beneden is gekomen, en pittig lawaai maakt op het zinken/ijzeren dak!

Dus tegen 10 uur vertrokken we naar Maroochydore. Er is daar een straat waar vele opshops zitten, de auto aan het begin geparkeerd, maar bij de derde hebben we afgehaakt, omdat Louis niet wilde slapen, en er een vriendin van Jasmin belde of we trek hadden in een kop thee. Ze woont daar vlakbij, dus we gingen lopend op pad. Gelijk Louis verschoont en gevoed, en even bijgepraat.

Plan was, dat Louis lekker zou gaan slapen, en dat wij dan even ergens een lunch konden gebruiken. Helaas wilde hij niet slapen, en we zijn maar terug naar de auto gegaan. Net op tijd, we moesten alleen nog oversteken toen het begon te regenen. Op naar Nambour, waar we moesten tanken, en waar ook een hele grote opshop zit, net buiten de stad. Omdat Louis nog steeds niet sliep, hebben we de winkel maar tot een volgende keer bewaard, en ook het tanken ging niet door, want de goedkope benzine was opeens veel duurder, dus kunnen we beter in Bli-Bli tanken. Nog wel naar de Big W gegaan (warenhuis) om een pakje voor Louis om te ruilen. En even naar de Woolworth voor brood. Want de lunch hadden we al opgegeven, Louis had vandaag duidelijk geen slaapdag.

Thuisgekomen, mama de baby doen, oma de lunch van brood en kippensoep klaargemaakt.

Ondertussen de ene bui na de andere. Rustig middagje met wat hazenslaapjes van ons alle 3.

En nu net het diner genuttigd, wederom een bord lekkere kippensoep en geroosterd brood met kaas.

We maken het ons makkelijk vandaag.

Als toetje waarschijnlijk warme chocolademelk met een stroopwafel, het is hier tenslotte winter.

De score van vandaag: 1 superman (zie foto's)

1 pakje (onesie) voor Louis

1 lekker warm vest voor oma

2 leuke shirts voor mama

1 kleed om de stoel mee te bekleden

Ben benieuwd wat de volgende ronde opshops oplevert!

Nienke

Goed geslaagd dus weer! Fijn hoor!

ankie

super dagje, hahahah die mooie kleinzoon heeft dus een behoorlijk eigen willetje , nog maar lekekr geneiten en heel veel mooie foto's maken

marja

heerlijk toch zo tja en dat de kleine man niet wil slapen hij heeft de vorige nacht natuurlijk als te veel geslapen, mooi hoor echt een eigen willetje al. en kippensoep is altijd lekker