Eveline-to-Australie.reismee.nl

27 juni 2015

Aan de wandel

Vandaag dan de wandeling naar de hefbrug! Heeft gelijk het stel de dag ook voor zichzelf, want vannacht vertrekt de kapitein voor een reis van 8 weken naar Curacao. Dat valt natuurlijk niet mee, als je 10 weken thuis bent geweest, en de trotse vader van Louis! En ook voor de moeder niet! Oma is gevraagd om mee te gaan naar de luchthaven, zodat Jasmin niet alleen met Louis hoeft terug te rijden. Ik dacht, ik blijf thuis, geef ze wat privacy, maar Evert heeft liever dat ik mee ga. En dat doe ik dan natuurlijk, want ik ben hier expres wat later naar toe gegaan, zodat ik Jasmin kan ondersteunen als Evert weg is.

Maar goed, ik op pad. Helaas, na een km of 2 kan ik niet meer verder. De weg is opgebroken, en lopend kan ik daar niet langs. Er zijn hier nauwelijks fiets of wandelpaden, dus je loopt in de berm. En die was daar helemaal afgegraven. Ik weer terug, bui op m'n kop, gelukkig kon ik onder een verkeersbord schuilen. Ik zie iedereen denken: hoe doet ze dat? Wel het was een verrijdbare installatie, waarop stond dat de weg was opgebroken, en daarboven zonnepanelen voor de stroom. Dus ik stond droog. Gelukkig was het een klein buitje, dus kon ik al snel weer verder. Wat ga ik nu doen, want ik wil niet thuis zitten vandaag. Ik naar de aardbeienfarm en de boardwalk. Gelukkig dit keer geen Japanner te bekennen, dus ik op mijn gemak alles bekeken daar. Het is geen rondgaande route, maar dat was niet erg, op de terugweg zag ik van alles wat ik op de heenweg niet had gezien. Na al deze inspanning, ik was al zeker 2 uur aan de wandel, had ik wel een aardbeienijsje verdiend vond ik. Dus naar de farm en een ijsje gekocht. Het echtpaar voor me nam ook ijs, en toen had ik gelijk al door, dat 1 bolletje wel genoeg zou wezen, want het was een bol, en geen bolletje. De ijsboer bij Kootwiijkerzand kan daar nog wat van leren! En dat alles voor 3 dollar, dus 2 euro. Nog een praatje gemaakt met een echtpaar, dik op leeftijd, waarvan de vrouw uit Nederland kwam. Ik dacht al, wat spreekt ze beroerd Australisch. Ze bleek uit Rijswijk te komen van oorsprong, maar woont hier al 20 jaar.

En nu nog terug natuurlijk. Via de winkels en de rivier, waar ik nu mazzel had, een pelikaan net naast de steiger. En geen mazzel bij de bakker, die was net dicht. Nou ja, na zo'n ijsje hoef je ook eigenlijk niets meer.

Op de route naar huis vond ik nog diverse paddenstoelen, het is hier dan ook net winter geworden. Aan de bloemenpracht is dat trouwens niet te zien, en ook de temperatuur was vandaag helemaal top, heb met opgerolde mouwen en broekspijpen gelopen.

Nu even een klein dutje doen, want we moeten vannacht immers nog naar de airport.

Reacties

Reacties

Nienke

Succes vanavond, we zullen Evert even een dagje afleiden hier!

Martin (opa)

Hey Oma,

Ik heb jullie hele tocht naar Brisbane Airport kunnen volgen.De gps werkt prima! Maar wat een lood zware onderneming zeg! Tja,vrouw en kind achter laten valt niet mee. Maar goed ijzer sterke oma Lien is in de buurt en standby zullen wij maar denken. Ik keek net even naar Evert zijn vlucht ek433 toen was hij net op de helft richting Singapore. Dus de eerste 3,5 uur vliegen zitten er op voor hem! Met nog zo'n 4 uur te gaan schiet het toch nog op. Jou prachtige Coljee met de oorbellen is ook gereed en ga ik morgen om 14:00 halen bij C & M . Kun je dat mooi dragen als jij terug bent tijdens het verzilveren van onze Barbara bon. Wat zal jij er weer als een prinses uitzien. ik had zomaar Floris te eten vandaag. Even gezelig zitten kletsen over van alles en nog wat dus de avond ging weer als een speer. Die klote kat vond het ook weer nodig om te kotsen! Dus meteen de hele beneden verdieping maar een beurt. Was geen overbodige luxe na 2 weken!
OOOhh jaa,ik vergeet bijna te vertellen dat de kliek van donderdag nog voldoende was voor ons tweeën. Gelukkig vond ik nog een beetje rijst in jou lade! Dus was het babi 2 van deze week. Ik heb ook vanavond een onwijze kippe soep gemaakt voor morgen en zo! Dus je leest de inwendige opa word goed onderhouden door zich zelf. de aardbeien uit de tuin die overleven jou thuiskomst niet dus die verwerk ik direct in allerlei gerechten. Wel denk ik! Kunnen wij samen weer ongeveer 2233 kersen ontpitten als jij terug bent. En waarschijnlijk bloemkool van Sara haar tuintje. Nou dat is em weer voor vandaag! Jij ligt al zo'n 4 uur in jou mandje en dat ga ik nu doen voor jou een goedemorgen voor zo straks en voor mijzelf welterusten. xxxxx Mart

Ankie

Valt vast niet mee dat je zoon nu weg is en als jij naar huis gaat moeder en kind alleen zijn neem ze mee naar huis kunnen wij öre Louis bekijken en knuffelen hahaha dat gaat niet natuurlijk geniet nog maar lekker

marja

het is maar goed dat oma er is dan is het voor jasmin niet zo heel erg. een lekkere wandeling doet een mens goed vooral als je overal kan kijken en natuurlijk dat ijsje kon je gelijk weer verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!