Eveline-to-Australie.reismee.nl

vrijdag 26-6-2015

Australisch

Vandaag was een bezige dag, vol met klusjes die nog gedaan moeten worden voor morgenavond. 3 wassen gedraaid, en door de harde wind waren die snel droog. Alleen de laatste moest nog even een slinger in de droger hebben, omdat het donker werd, en dan droogt er niets meer.

Bedje afgeschilderd, Evert de tafel nog een keer in de lak en de rest van de planken losgemaakt van het benedendek, verstelklusjes, en op Louis gepast toen beide ouders om een middagtuk gingen, want de kleine man vond het vanmorgen om 5 uur wel welletjes met slapen. Hij heeft even samen met oma op het kleed gespeeld!

Een late lunch, dus ook het diner wat later dan normaal. Nou, zoals jullie op de foto's kunnen zien, hebben we flink gebunkerd vanavond! We hadden een echte Australische maaltijd dit keer, een zogenoemde cattleman's steak. Wegen geloof ik per stuk bijna een pond. Dat is wel inclusief het been, en de eerlijkheid gebied me te zeggen, dat we bijna de helft hebben bewaard voor een volgende maaltijd, dat gaat weer een heerlijk stoofpotje worden. De botten moet je lekker afkluiven, Evert deed even voor hoe dat moest.

Plan was om naar de aardbeienfarm te gaan voor jam-aardbeien, maar dat is niet gelukt, Louis heeft nog niet echt een vast schema, uiteindelijk was het na de voeding al te laat om dat nog te gaan ondernemen. Volgende week als Evert weg is, zullen we wel meer aan dat soort dingen toe komen, laat ze nog maar even lekker van elkaar genieten denk ik telkens.

Nienke

Goed bezig geweest weer! Inderdaad lekker bewaren voor de komende weken dat aardbeien kopen enzo, juist even gezellig samen met Jaz! Nou, geniet weer verder!

jellien

Gezellig hoor, die dagelijkse verhaaltjes! Ik geniet ervan. En jij nog veel plezier en ook lekker blijven genieten. Groetjes!

Ankie

Pffff wat een kluif zeg hahaha

marja

als ik dit zo lees denk ik mmmmmmmmjammie en de aardbeienjam moet dan nog maar even wachten lekker genieten voordat je het weet moet je al weer weg