Eveline-to-Australie.reismee.nl

25 juni 2015

Alweer Italiaans?

Zo, dat was weer een bezig dagje vandaag. Eerst Evert de deur uit met een lunchpakketje, die moest een vliegcertificaat halen. Hij heeft er al 1, maar dit is voor een ander type vliegtuig. En daar hij zondagmorgen om half 3 moet vertrekken naar zijn schip, is hij blij dat hij dit nog even kan doen. Toen broodjes maken voor Jasmin en mijzelf, en gauw de luierwas ophangen en nog een paar streken schilderen aan het bedje. Kwam helaas niet af, want we moesten ook vertrekken. Op naar de babygroep, waar vandaag, behalve het wegen, ook een dame kwam om alles uit te leggen over het dragen van je baby in de diverse types draagdoek/zak.

Dat was buitengewoon interessant. Nienke, ik denk dat jij dat ook wel graag had willen horen. Ik zal je er thuis over vertellen. Het werd al met al later dan gedacht, dus er kwam niets meer van buitenshuis lunchen, we hebben onderweg naar de volgende afspraak in de auto ons broodje opgegeten. Jasmin naar de masseuse, en ik met Louis op pad in Nambour. Tijdens de rit naar de masseuse heeft jasmin laten zien waar ik de winkels kon vinden. Nog even gecheckt of ik Jasmin's telefoonnummer had, en daar ging oma met haar goudklomp. (Ik heb er nu 2, hoe rijk kan een mens zijn?)

Jammer dat je in Nambour natuurlijk geen bekenden tegen komt, zodat je kunt pronken. Eerst gingen we treinspotten. Evert had nog gezegd, dat wordt niks, er rijden zo weinig treinen. Maar je raadt het al, we hebben er zelfs 2 gezien. Eerst de stadstrein naar Brisbane, en toen de Tilttrain naar Cairns. Helaas geen foto kunnen maken, want de treinen zijn niet zo lang, voor je de camera uit je tas hebt is ie weg.

Dan maar een foto van internet gehaald.

We hebben heerlijk door Nambour gewandeld, alle kringloopwinkels aangedaan. Tot het begon te regenen, en dan niet wat spatjes, nee een stortbui. Gelukkig hebben bijna alle winkels een luifel, dus we stonden droog. Gelukkig klaarde het na een kwartier weer op, en konden we onze weg vervolgen. Mama weer opgehaald en terug naar huis. De kletsnatte luierwas maar van de lijn gehaald en in de droger gedaan. Nu ja, ze waren in ieder geval gebleekt in de zon. En daarna het diner voorbereiden, dat werd Italiaans. We komen nu natuurlijk niet meer uit met ons programma van: in 3 weken de wereld rond, maar ach, het was erg lekker, en dat is het belangrijkste. Voor degenen die het bijhouden: zelfgemaakte spinazie gnochi.

Morgen maar eens kijken wat de kersverse papa en mama willen doen, want ze moeten ook nog maar wat tijd met elkaar doorbrengen, dan ga ik wel aan de wandel. Ik hoor Evert zeggen, dat we een vracht tuinafval gaan wegbrengen morgen. Ook goed, ik ben hier tenslotte ook om wat te doen.

Reacties

Reacties

Martin (opa)

Hey Oma,

Heremetijd wat ben jij toch druk met van alles en nog wat. ben blij dat ik het hier alleen maar druk heb met klok kijken.En dat is natuurlijk om maar op tijd bij goudklomp 1 te zijn. Tja,het was natuurlijk donderdag en bij het uit school halen was het goudklompje duidelijk even de planning kwijt! Had natuurlijk iemand anders verwacht! Dus verdrietig uit school! Opa Mart zijn hart zat ook weer in z'n strot! Maar gelukkig ben ik even in het gras door de knieen gegaan en heb even met de goudklomp wat gepraat. En ja ik kreeg haar stil! Het lampje bij haar ging weer branden! gezellig samen een broodje gegeten en weer naar school. Papa Roland zou haar immers uit school halen! En haar auto moest nog door de was straat! Het zal ! Gelukkig zit deze week er verder m.b.t de goudklomp weer op. Vandaag heb ik een Jan de Wilde dag! Beetje stofzuigen plantjes water geven en de ramen lappen. Vanavond dansen in het Menistenerf bij die mafkees! Mij benieuwen! En verder het hele weekend met de stoomtrein op pad. Maar onthoud 1 ding jij zit in mijn binnen zak! En mijn smart link neem ik mee. Dus als de hoortoestellen blieb blieb doen dan zit oma op de lijn! Gisteravond had ik Maarten & Linda te gast. Ik had een kleine zwarte pan vol met babi gemaakt . Eet lepel laos - 600 gram beenham - fles tomatensaus - en een halve fles ketjap - sherry een flinke scheut - knoflook 4 flinke tenen - dikke ui - groot blik gemengde vruchten en lassie tover rijst. Was erg lekkel! kortom jullie italia,en wij tja,wat is het ? Ik denk Mart speciaal! Dus niet wereld deel gebonden.Maar wat word jij al handig met foto's in line te plakken van die tilt trein. Je oefent veel zeker? En Evert zat er dus mooi naast!

Nou ik ga de gordijnen maar eens open doen anders komen de buren weer informeren of er wat aan de hand is.
Nog veel plezier daar en iedereen de groeten en dikke knutten. Mart

marja

lekker zo met je kleinzoon wandelen en in de kringloopwinkel even snuffelen en dan is een stortbui niet zo erg. spinzie gnochi je moet er van houden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!