Eveline-to-Australie.reismee.nl

woensdag 24 juni

Japans, of toch Italiaans?

Regen vannacht, en op een stalen dak klinkt dat heel hard natuurlijk. Meeste lawaai maakten eigenlijk na de bui de verdwaalde druppels van de bomen: plonkplonk, weer een drup.

Neemt niet weg, dat ik toch weer heerlijk heb geslapen.

Vanmorgen de custard apple “geslacht”. Je hoeft niet meer te doen dan hem doormidden breken en het vruchtvlees er uit te lepelen. Er zitten vrij grote zwarte pitten in, dus die vind je zo. Lekker in de yoghurt met muesli, want hij is erg zoet van zichzelf. Je kunt hem ook zo eten, dan roer je het vruchtvlees tot moes, dan smaakt hij een beetje naar custardvla, vandaar waarschijnlijk ook de naam.

Vervolgens met z'n allen op weg naar Maroochydore, want Jasmin moest naar de tandarts. Evert, oma en Louis zijn ondertussen boodschappen gaan doen en in het park gaan wandelen. En daar was mama alweer, die was al snel klaar bij de tandarts. Gezellig koffie gedronken met een stuk taart erbij, kon ik eindelijk ook eens trakteren. Louis had z'n eigen eten mee, en daarna langs de kust naar Mooloolaba gereden. Ik heb hier totaal geen gevoel voor richting meer met dat linkse rijden, maar herkende op een gegeven moment de omgeving. We kwamen o.a langs het monument van het schip dat in de oceaan ligt, de vorige keer hebben we daar een cache gevonden.

In Mooloolaba naar de Japanner, waar ik mijn eerste kennismaking had met sushi. Heerlijk gegeten, beetje een worsteling met m'n stokjes, maar alles is naar binnen gegaan hoor!

Daarna naar de visafslag. Wat een prachtige vis en schaal en schelpdieren daar! Het water zou je in de mond lopen, als je niet net je buik had volgeladen bij de Japanner. Jasmin deed de inkopen, terwijl Evert mij uitlegde wat alles was.

Thuis gekomen bleek Louis nog steeds heerlijk te slapen, dus even een rustpauze voor iedereen. Daarna aan het eten, ik heb dapper mee geholpen met garnalen pellen en de Moreton Bay Bug, Thenus orientalis uit z'n jasje helpen. Verder nog scallops, (st jacobsschelpen) Dit alles met nog zo het e.e.a. aan kruiden en wijn bij de pasta en we hadden een heerlijk Italiaans maal. Evert en Jasmin hadden als voorafje nog oesters en noemen dit geheel dan een seafood-festival, ik zou daar zo gauw geen Nederlands woord voor weten.

Vanavond gaan we alsnog proberen om bij de cake custard te maken, gisteren hebben we uiteindelijk citroenboter er op gedaan, want Evert was al naar bed met hoofdpijn, en Louis ging pas zo laat slapen, dat Jasmin en ik om 21.00 aan het toetje zaten, en geen zin meer hadden om de custard(warme vanillesaus) te maken. Hopelijk lukt het vandaag, want van de cake is, zoals je op de foto kunt zien, niet veel meer over. Die is zomaar in de loop van de nacht/dag verdwenen!

Morgen ook weer een vol programma, Evert gaat vliegen, Jasmin heeft afspraken bij de vroedvrouw en de masseuse, en oma mag mee als oppas. Hopelijk is het morgen minder vochtig, en kan ik tussen de bedrijven door het bedje nog afschilderen.

Ankie

Je vermaakt je prima zo te lezen top zeg

Nel en Jos

Je hebt het volgens ons wel erg naar je zin daar! Lekker genieten van je kleinkind. Met al dat eten mag je wel uitkijken of je niet teveel gewicht mee terug neemt.
Nog veel plezier de komende tijd.

Barbara

Dank je wel voor je leuke stukjes, Eveline. Bijzonder om te lezen hoe jij aan de andere kant van de wereld tijdelijk deel uitmaakt van het jonge gezin! Lieve groeten daar :)

marja

het is maar goed dat je veel in beweging bent met die kleine enzo als ik dat allemaal zo lees.......... veel plezier verder