Eveline-to-Australie.reismee.nl

maandag 22 juni

Pelikanen

Vanmorgen eerst met Jasmin en Louis de noodzakelijke boodschappen gedaan. O.a naar de Australische Specsavers voor mijn bril, die erg knelde. En naar de Australische Aldi, die toch weer erg verschilt met de Nederlandse, en de Oostenrijkse. En naar een grote natuurvoedingswinkel, ik vond hem tenminste behoorlijk groot, maar volgens Jasmin is er een nog grotere. Van sommige prijzen sla je hier compleet achterover, van andere denk je: goh, ik neem wat mee naar Nederland. Het tropische fruit bv., dat is hier spotgoedkoop. Voor Martin gaat er in ieder geval en grote emmer honing mee, ik gok het er maar op.

Daarna verder aan mijn klus, en Evert aan de zijne. Ik heb de kale plekken behandeld, Evert heeft de tafel geschuurd en in de 1e laag lak gezet. Hij moest daarna door met planken verwijderen langs de rand van het huis, want van de week komt de ongediertebestrijder iets tegen de termieten doen.

Lunch gemaakt, sandwiches met kip, avocado en sla, en daarna wat verstelklusjes. Toen begon het te regenen, gelukkig een bui, maar toch gauw de tafel aan de kant gesleept en de luierwas binnen gehaald.

Tegen half 3 was het weer opgeklaard en toen nog maar even een wandeling gemaakt. Geprobeerd om een cache te vinden, maar zonder GPS, was dat toch niet te doen. Gelukkig heeft Evert er 1, dus ik ga nog een keer op onderzoek uit. Het kasteel vanuit de verte bekeken, want oversteken kan daar niet. Het is klaarblijkelijk alleen bedoeld voor bezoekers met een auto. Nou is het denk ik niet zo erg dat ik er niet kan komen, want het is helemaal geen oud kasteel, het is in 1972 gebouwd. http://www.sunshinecastle.com/index.php/history-of-the-castle Voor degenen die er wat meer over willen weten. Er is een speelgoedwinkel bij, die ik eventueel nog wel zou willen bekijken, in het kader van een souvenir. Maar dat komt dan nog wel, tijd genoeg. Na het kasteel nog even naar de rivier, want daar zag ik vanmorgen pelikanen zwemmen. Helaas waren die nu een stuk verderop, maar doordat er genoeg zoom op de camera zit, heb ik toch nog een plaatje kunnen schieten. Na thuiskomst even met Sara en Martin geskyped, zodat ze Louis even konden zien.

Vanavond hebben we Vietnamees gegeten, rijstpapierrollen met gemengde groente. Het is net gourmetten, je maakt het zelf klaar. Eigenlijk lijkt het nog het meest op het maken van een Vietnamese loempia, maar dan rauw.

De score van vandaag is: veel gedaan en geen cache!

Reacties

Reacties

Ankie

Toppie zeg

marja

heerlijk zo gezellig met zijn allen bezig en met die kleine natuurlijk en een verschijndenheid aan eten krijg er trek van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!