Eveline-to-Australie.reismee.nl

Zondag 21-6

Naar de bouwmarkt

Vandaag een zondags ontbijt: Amerikaanse pancakes met aardbeien en room. De taken waren gelijk duidelijk: Jasmin naar de markt voor room en nog wat andere dingen die nodig waren, Evert pannenkoeken bakken en oma op Louis passen en de aardbeien voorbereiden.

Dat ging prima, en zoals jullie op de foto kunnen zien, hebben we riant zitten ontbijten.

Daarna hebben we een lijst gemaakt voor alles wat we nodig hadden bij de bouwmarkt, waaronder behang, wat oma zal gaan opplakken. Voordat we vertrokken, kwam er nog een vriendin langs, om mij even gedag te zeggen, en even bij Louis te kijken. (of zou Louis de belangrijkste reden zijn geweest?)

Dan toch op weg, en we waren bepaald niet de enigen die de bouwmarkt bezochten. Helaas viel de keuze in behang erg tegen, bovendien vragen ze een prijzen voor het behang waar ik van achteroversloeg. Dus geen behang, maar wel schuurpapier en kwasten. Bij de uitgang staat een kraam met worsten, deze mogen iedere week door een andere instantie worden verkocht. Dit keer waren het de padvinders, die de opbrengst mogen houden. Dus hebben we worst gekocht, het was tenslotte inmiddels lunchtijd. Daar ik geen echte Ozzie ben die gewend is worst uit het vuistje te eten, maakte deze Dutchie er een lekkere bende van. De uien landen op mijn nieuwe t-shirt en broek. Thuis gelijk de boel uitgewassen.

Maar toen aan de klus natuurlijk. Evert ging de buitentafel schuren, ik zal morgen een foto plaatsen, het is echt een mega tafel. Ik aan het babybedje, voor als Louis uit de wieg is gegroeid. Nou gaat dat nog wel even duren, maar oma is hier natuurlijk ook niet altijd! Er was al wat in de verf gezet, dus schuren en de laatste stukken gronden.

Overall van Evert aan, wat inhoud dat de pijpen en mouwen minstens 2 keer moeten worden omgeslagen, moeder is wat kleiner dan de zoon ;)

Bedje staat nu in de grondverf, hopelijk morgen aflakken.

Nog even de luiers van de lijn en opgevouwen, wat nog een hele klus is, want het zijn zeer speciale luiers. http://www.ittybittybums.com.au/ Gelukkig werken ze met gekleurde drukknopen, dus dat maakt het wat makkelijker voor deze oma. Maar ik moet zeggen, na een paar keer krijg je de slag te pakken, en ook het verschonen gaat prima.

Als avondeten een op de barbecue gebakken varkensfilet met een lekkere salade erbij. En oma aan een wijntje, vooruit, doe eens gek.

En nu lekker op de bank, uitrusten van al dat geklus.

marja

heerlijk pancakes en aardbeien en room kan niet op. en als klap op de vuurpijl savond een wijntje moet kunnen en van al dat geklus tja dat is ook wel gezellig.