Eveline-to-Australie.reismee.nl

zaterdag 20 juni

Suikerriet

Vandaag naar de markt in Maroochydore geweest. Dit is een overdekte markt, die kort geleden helemaal gerenoveerd is. Het is nu een markt voor het wat hippere volk uit de omgeving, met veel lokaal geteeld of verwerkt voedsel, en suiker-, gluten- en vet vrij voedsel. We hebben er heerlijk brood gekocht, aardbeien en een salami, huisgemaakt door degene die het ook verkocht, dus die kon een hele uitleg geven. Uiteraard moest er eerst het nodige worden geproefd, voor er tot aanschaf werd overgegaan. Gelijk een bank bezocht, zodat ik nu ook zelf over wat Australische dollars beschik.

Daar we 's morgens een echt Australisch ontbijt hadden genuttigd, was de lunch een boterham met (door Jasmin) huisgemaakte jam. Daarna ging Evert vliegen, en ben ik een lekker stuk gaan lopen. Naar de aardbeienfarm en de boardwalk die door de Wetlands loopt.

Aangekomen was het al wat laat om nog een aardbeienijsje te halen, bovendien vind ik het leuker om dat samen met Evert en Jasmin te doen, dan maar op naar de boardwalk. Daar liep echter een hele meute kakelende Japanners, dus dat leek me geen goed idee. Je ziet natuurlijk geen enkel beest met al dat lawaai. Terug via een andere route, die langs de shops gaat. De meesten waren echter dicht, zaterdag, en eind van de middag, dus lekker door gewandeld. Vanuit de linker ooghoek een stuk van het kasteel gezien, daar ga ik een andere keer naar toe, en toen de kortste weg naar huis, want het begon al schemerig te worden. En hier duurt de schemering hooguit een half uur, en dan loop je in het donker. En daar er hier niet veel trottoirs zijn, is dat link(s)e business.

Onderweg kwam ik langs een diepe sleuf, dat bleek een oud spoor te zijn van de suikerriettrein.

Evert vertelde, dat er ook nog een brug is, die in gebruik was voor de suikerriettrein. Dat is een wat langere wandeling, maar daar wil ik zeker ook nog kijken. Bij de boardwalk was een informatiecentrum over suikerriet, maar dat was helaas gesloten. Want hier werd, en wordt, veel suikerriet verbouwd. Ze kennen hier geen bietsuiker, hier eet iedereen rietsuiker.

Nog genoeg leuke dingen om te doen de komende weken!

Nu eerst Louis in bed, en dan aan de pompoensoep.

marianna klut

leuke verhalen Eveline, zo te lezen zijn je dagen goed gevuld en verveel je je nog niet. Geniet er maar lekker van, groetjes Martin en Marianna

Ankie

Leuk om te lezen en mee te kijken

Nienke

Lekker aan de wandel geweest dus, heerlijk! En de aardbeien zien er goed uit, onze struikjes zijn nog steeds kaal...

boukje

Wat een leuk verhaal zeg,zo te horen is daar van alles te beleven.
Veel plezier.

Groetjes Johan en Boukje

marja

ha lekker pompoensoep. maar goed je hebt een heerlijke wandeling gemaakt helaas zonder een aardbeienijsje hou je weer wat te wensen voor de volgende keer. en dat zaterdags dicht dat ken ik vanuit oostenrijk ook veel dicht eind van de middag.