Eveline-to-Australie.reismee.nl

5 juli 2015

Noosa

Vandaag naar oma, dat is de moeder van Jasmin's moeder, in Noosa geweest.

Zij is een Nederlandse, en zoals je dus nu begrijpt, heeft Jasmin ook Nederlands bloed door de aderen stromen.

In Noosa is vlak bij oma, een terrein waar op zondag een boerenmarkt wordt gehouden. Uiteraard zijn we daar heen geweest, maar het was er verschrikkelijk druk. We hebben dus niet alles kunnen bekijken.

Leuk detail is, dat oma bijna om de hoek woont van het hotel waar wij in 2012 hebben gezeten. Nadat we bij oma hadden thee gedronken, (Jasmin en ik drinken allebei geen koffie), Louis gevoed en verschoont was, zijn we langs de kustweg teruggereden. Bij Peregian hebben we halt gehouden om te lunchen, en we konden nog net voor sluitingstijd over de kunstmarkt. Daarna wilde Louis perse nog wat eten, dus Jasmin heeft hem in de auto zitten voeden, wat mij mooi de kans gaf om even langs de beach te lopen, en wat schelpen te scoren. Weer in de auto bleek er een enorme rookwolk te hangen, dus we zijn gaan kijken wat er aan de hand was. Een bosbrand, Jasmin kon ook geen uitsluitsel krijgen of het expres was aangestoken of niet. Dat doen ze hier namelijk regelmatig, om er voor te zorgen dat er in de droge tijd geen voedsel is voor een brand.

Door naar huis, waar uiteraard een luierwas op ons wachtte.

En wat gaan we eten vanavond? Tsja, de lunch was goed gevuld, dus we kozen voor een salade. Die heb ik gemaakt, en hij kreeg de naam ratjetoe. Als dessert heeft Jasmin nog een rabarbercrumble met vanillesaus gemaakt, dus we hebben evengoed onze calorieën binnen gekregen, mocht iemand zich zorgen daarover maken. Nog even naar masterchef Australia gekeken, en ons weer verbaasd over de kandidaten, die toch zelf er voor gekozen hebben om zichzelf dit aan te doen, en nu nog even in bed m'n log bijwerken.

Morgen komt de man van de ongedierte bestrijding, en gaan wij dus het pand verlaten als hij arriveert. Wandelen langs de beach en koffie drinken bij een kennis van Jasmin staan op het programma. Het weer wordt, net als vandaag, prima, zo'n 23 graden en weinig wind. Je zult mij niet horen mopperen!

Margreet

Hoi hoi,
weet je dat het verboden is om schelpen in te voeren, er staan flinke boetes op dus lekker daar laten zou ik zeggen.
veel plezier nog